torsdag 17 maj 2012

Nytt bo


Jaha, förmodligen blir budgivningen av vårt hus klar idag. Varje gång säger jag aldrig mer..fast jag kollar hemnet o funderar på nästa steg..Vårt nya lilla bo passar våra behov just nu men inget är ju gjutet i betong. Behoven förändras hela tiden o förr eller senare så flyttar vi igen. Nu låter det ju som vi är hoppjerkor i hus o lägenheter, så är det definitivt inte. Under våra 28 år tillsammans har vi bott i en 1:a, en 3:a, 1 kedjehus fr 70 talet o så nuvarande hus. Här har vi bott sedan 2005 när det var nybyggt o det var en stor del av tjusningen då. Förra huset, kedjevarianten var inget jag någonsin lyckades få till på ett bra sätt, det är ändå där vi bott den längsta perioden. Området var kanon, barnen hade alla kompisar runt omkring o dagis o skola låg nära. Som sagt- behoven skiftar. Vårt behov nu då? Jo, dotter´n bor hemma ett tag till. Vem vet, det kanske blir till hösten eller ett år. Inte lätt när de inte vet riktigt o står i början av sitt vuxenliv. Eftersom hon skall ha ett hyfsat rum också så får så klart annat stryka på foten. Vårt sovrum blir litet, likaså vardagsrummet. Köket däremot, som var skulden till att det blev just denna lägenhet, är däremot rätt behändigt o kommer att användas minst lika mycket som vardagsrummet.





Mäklarbilder

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att ni föll för det köket. Jättefint! Älskar plankgolv, önskar att jag hade det själv.

    Tack för din fina kommentar i min blogg, jag blev jätteglad! Både för att du verkar förstå precis hur jag menade och var så uppmuntrande, och för att du redan startat din blogg! Jag trodde att jag skulle få vänta till hösten, minst...
    Du gav mig lite frukostlektyr igår, det var uppskattat. Sen var jag tvungen att hasta iväg, så jag har inte hunnit kommentera här förrän nu.

    Jag tycker att du har en jättefin blogg, med fina bilder och inte alls rörig.

    Jag kommer snart tillbaka hit!

    SvaraRadera
  2. Åh!! vilket underbart kök. Där vill jag sitta o äta. Älskar det röda kaklet o trägolvet.

    SvaraRadera
  3. Pang bom o köket satt som en smäck ..o det trots att jag aldrig skulle valt röd mosaik själv Haha

    SvaraRadera