torsdag 14 juni 2012

En liten stund till övers

Om det finns en stund över o jag råkar befinna mig i stan (Göteborg) så kan det bli ett besök på något ställe där jag utefter humör kan hitta lugn o ro, energikick, eftertanke, skönt häng, vackra saker etc. Inte allt samtidigt utan det som behövs just då. Idag blev det två sådana "besök"
Först på Floramor & Krukatös. En oas som gömmer sig innanför en port in från Kaserntorget.  Här är inte stort, varken på gården eller i butiken men fyllt av vackra saker både ute o inne. På gården doftar det dessutom ljuvligt kaffe från Da Matteo som ligger dörr i dörr. 





Nu kunde jag ju gjort nästa stopp hos nämnda Da Matteo men med lite spring i benen passade därför Bar Centro bättre. Ett hål i väggen, också lite gömt kanske men välkänt för kaffeentusiaster. Det ligger på Drottninggatan o visst kan du ha tur att få tag på en stol i gången utanför eller inne i lokalen men de flesta tar nog med sig sitt kaffe ut o sätter sig på trottoaren mittemot. Fullt ös vid lunchtid! Ingen lugn o ro precis men rackarns gott kaffe!

Bild lånad från Cafekartan


1 kommentar:

  1. Floramor har jag aldrig varit på! Tack för tipset! Bar centro är bra, även för mig som inte dricker kaffe :)

    SvaraRadera