onsdag 20 juni 2012

Go-dag

Idag behövde jag lite ny luft så jag tog med en kompis o åkte in till stan. Väl där tittade vi runt på rea i diverse butiker innan vi stämde träff med ytterligare en kompis för lunchavbrott. Det blev en Ceasarsallad på Soho, väldigt gott o vad skönt att kunna sitta ute i solen..

Visst, tills en gigantisk mås ville vara med på ett hörn. Första gången såg jag den inte, den kom bakifrån o gjorde ett svepande över mitt hår..iiii. Vidare runt nästa bord o svepte ned ett glas som gick i kras innan den svajade över ytterligare ett bord med ett gäng äldre damer denna gång, jag lovar att de skrek så måsen borde givit sig av för gott. Det gjorde den inte..nästa gång kom den vinglande o försökte ställa sig i mitt hår, nu hittar jag inte på, jag kände fötterna stampa..hela jag blev knottrig o jag skrek högre än damerna. Folk började nu flytta in under markisen, vi avslutade lunchen snabbare än vad som var tänkt o gick.
Vi tog ett par varv till i butikerna innan det var dags för kaffe. Först tog jag med kompisarna på Floramor o Krukatös, mm lika mycket fint denna gång.



Vi tog vägen direkt från Floramor o Krukatös innegård ned genom Da Matteos rosteri o deras Panetteria vidare ut på torget för att köpa vårt kaffe. Härligt! Sol, mycket folk o inga måsar =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar