onsdag 6 juni 2012

Sveriges Nationaldag

Nationaldagen, hur skall den firas? Ja, i detta huset så är jag- åtminstone just nu, ensam hemma. Maken o dottern jobbar. Svågerns pojk som bor här över sommaren ligger o sover, han jobbade sent o jobbar även sent idag. Så- här sitter jag o äter frukost själv. Till kvällen får det ju bli lite festligare mat i alla fall. Jag får nog ut o handla lite gott senare. Kyckling blir det till varmrätt men kanske man skulle shoppa upp sig på räkor o jordgubbar o rabarber. Så blir det till att göra något gott utav det.


Kanske Marcus Aujalay kan få stå som inspiration, finns att läsa i DN Mat/Dryck.

På tv4/Nyhetsmorgon fixar Sturehof´s Ola Stålnacke till svenska tapas med bla Skagen röra till knäckebröd, mycket mumsigt med fina räkor, egengjord majo o så liten touch av pepparrot..klippet finns på tv4 klipp från Nyhetsmorgon. Det ser riktigt gott ut!

Häromdagen gjorde också Venus Amini läskande drinkar med mycket fräscha frukter i, kanske något att ta fasta på- om än inte i kväll (de arbetsföra i familjen jobbar även i morgon =). Men..kanske till helgen ändå? Riktigt sugen är jag på att köpa boken Venus drinkar



Själv var jag ute med jobet i går o åt just tapas men spanska sådana, gott det såklart men kanske tycker jag att nu har man gjort det ett tag o det är lite uttjatat. Sturehof kallar sina svenska tapas för "Assietter" i stället =)








1 kommentar:

  1. Åh, fruktdrinkar som är så gott! Köp boken och shakea loss bland frukter och glas, säger jag!

    SvaraRadera