lördag 30 juni 2012

Turista hemma?

Ja så får det ju bli i år, men mitt i allt som skall göras kanske det blir en eller annan tur, det har jag ju redan skrivit om men varför inte stanna i stora staden en solig eftermiddag. Trädgårdsföreningen är en riktig oas. Nu kostar det dessutom inget att passera de där vackra grindarna, man vandrar bara in o följer sedan grusgångarna antingen till det fina rosencafét eller bort till palmhuset. Man kan också ta en promenad runt parken, längst vattnet på ena sidan. Här satte jag mig en stund o bara njöt. Visst funkar det att turista i sin egen stad..



http://www.tradgardsforeningen.se

Tror bestämt jag skall besöka parken oftare


3 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Måste gå dit någon dag. Sist jag var där tog de inträde. Vissa inte att de slutat med det. Kram

    SvaraRadera
  2. Där är så fint tycker jag o en riktig oas mitt i allt russel. Lilla grindstugan hade fått en välbehövlig uppryckning med, där skulle man kunna njuta av kanske just ett glas rosé en go kväll =)

    SvaraRadera
  3. Åhh, ja, Trädgårdsföreningen är fint. Ska dit i sommar på någon konsert, men för mig är det tyvärr mest Slottsskogen som gäller. Man får inte ha hund i Trädgårdsföreningen och är man hundmänniska har man ofta den lille på släp när det vankas sommar. Men Slottsskogen är fint det med. Kram

    SvaraRadera