söndag 8 juli 2012

En dag mittemellan..

Något av en slödag..vi har varit en sväng inom Colorama för att kika på Ornament från Boråstapeter. Snygga, så jodå- ytterligare en tapet upp på eventuell-listan


Man får tänka sig att det är högt- ca 3,25, målat vitt i övrigt o så bara en vägg som skall ha tapet- Möjligtvis bygger jag en sängvägg i plank bakom huvudänden på sängen också o målar vit. Det får vi fundera över på plats tror jag..


Maken är så rolig, när vi var på väg till butiken så sa jag att detta är inget svårt beslut för dig va? Nä, sa han- jag låter dig bestämma..Hmm! Jaja, lika bra är det- han gillade denna i alla fall. Men å andra sidan har han sagt nja, njo om de andra tio också ;)
I dag blev det lite extra gott till middag. Det blir gärna det när sonen kommer hem. Så vi grillade pepparbiff,  hade färskpotatis till med mixad parmesan, basilika, vitlök, olja o vinäger. Två kalla såser, en vanlig tzatziki o en mangoraja. Till det en sallad med blandade blad, sockerärtor o några skivade jordgubbar. Mycket färger o smaker kors o tvärs men det gillar jag o familjen, man tar det man vill ha..allt eller det man är speciellt sugen på.


I morgon vaknar jag till ett tyst hus. Maken o dottern jobbar o jag får börja med frukost i mitt eget sällskap, sedan får det allt bli ett par lådor packade igen. Det tar aldrig slut..



2 kommentarer:

  1. Snygg tapet, blir nog riktigt bra som fond vägg. Åh!! vad jag blir sugen på mat när jag kollar in din bild, kram

    SvaraRadera
  2. Vi försökter nog få målat o tapetserat inan kartonger o möbler skall dit, lättast så. O jag är säkert inte klar över vilken tapet det skall vara än, det finns fler .... (suck)

    SvaraRadera