måndag 9 juli 2012

Ni-na ni-na nanana..

Vad gör man när solen lyser mer med sin frånvaro än vad den visar sig här? Jag packar  o slänger lystna blickar åt min bokhög..det får bli högt tempo nu en stund så kanske jag kan tjuva åt mig en go lässtund i eftermiddag. Har precis klickat hem dessa två:

 Inte så mycket sitta o läsa kanske men för mig som är lite av mat o baknörd så är det en nödvändighet med just sån här litteratur. Med ett nytt kök i sikte så spirar ändå lusten att vilja göra ett ryck! Nog har jag redan ett par kartonger fulla med just kok- o bakböcker host host..men ny inspiration behöver man alltid o även om gubben tycker att böcker är ganska onödigt så äter han gärna det man bakar o lagar..Han har inte riktigt så starka argument på sin sida för att få mig att låta bli att köpa fler.


Annars så finns det just nu ett par pocket som väntar på mig. Tidigare i vår läste jag Sarahs nyckel, fruktansvärd historia med en sann historisk händelse som bakgrund till berättelsen. Jag vet att den finns som film men frågan är hur mycket jag skulle gråta i salongen om jag gick o såg den..Rödögd är bara förnamnet.


Jag läste också en annan bok med en historia som berör: Niceville. Här finns ju också en film men som oftast föredrar jag boken framför filmen. Hu säger jag, vilken trångsynthet det fanns o finns än idag. 


Nästa bok i läshörnan här blir dessa:


Kajsa Ingemarsson: Någonstans inom oss. 


Måns Kallentoft: Den femte årstiden 


Marie Jungstedt: Det fjärde offret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar