torsdag 16 augusti 2012

I väntans tider..

ja, inte på smått alltså utan på de möbler jag skrev om- vad gör man då i dessa väntans tider? Jo, får lite ordning i hallen. Himla bra! Sjukt nöjd t om. Nu har vi ju tre steg lång o två steg bred hall så så mycket kan det inte bli..tyvärr. Det som blev ändå blev över förväntan. Nu saknas kanske ett sådant där hatobjekt som skall sluka några fler skor. Är inte det fulaste möbeln, så säg? Nu finns två hyllor  med ankarkrokar o stång o som bonus blev det en skohylla också. Maken, den stackaren är van att hans fru hittar på men han brukar ringa svågern. Den här gången gjorde han det själv. Hoppas han fick mersmak =) Nu är lilla fläcken inte på väggen utan i min mobil..


Något annat jag hade för mig igår var att ta bussen till lilla staden. Jag skulle till sjukhuset för en koll av opererad hand. Jag hade så extremt gott om tid att jag klev av bussen i ena änden av stan för att traska till andre änden där sjukhuset ligger. När jag klivit av bussen kör en polisbil förbi..inget särskilt med det. Men efter en kort bit kommer den tillbaka o sedan ytterligare två med ljusen blinkande..


Vild polisjakt efter stulen motorbåt

BÅTJAKT. Flera polispatruller, polisbåt och helikopter larmades på
onsdagsmorgonen till Nordre Älv vid Kungälv, där två killar stulit
en motorbåt.


Larmet gick vid 07.57. Två killar hade stulit en motorbåt vid
Nordre Älv. Till en början kunde båtägaren följa båten med hjälp av
GPS.

När GPS-signalen försvann tog polishelikopter över och följde båten,
som kördes i hög hastighet ned Göta Älv mot Göteborg. En bit ner i
älven vänder båten och kör upp mot Kungälv igen, och körde sedan
ut Nordre Älv mot öppet hav.

Strax söder om Stora Kalven, knappt tre sjömil nordväst om Björlanda
Kile valde de två killarna att ge upp, eftersom en polisbåt var hack i häl,
och polishelikoptern hängde ovanför dem.

Båttjuvarna, två killar 18 respektive 19 år gamla greps och fördes
till land. Den stulna båten bärgades till Björlanda Kile och överlämnades
sedan till ägaren. Texten kommer från  http://www.kungalvsnyheter.com/
Innan det här drog igång gick jag där i lugnan ro o knäppte två bilder:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar