torsdag 6 september 2012

Fullt ös- medvetslös

- inte riktigt men igen: jösses vilken arbetsvecka! Du milde..Ibland finns det inte ens ord för hur det blir när det blir..
Nåväl, fredag i morgon o glad för det =) Förra helgen gjorde vi ju Malmö, naturligtvis stannade vi i Slöinge så jag fick mig en goood surdegsmacka o en tosca mazarin, skall det gå åt helsike kan det lika gärna göra det på riktigt.



Man måste helt enkelt stanna där om man kör ned igenom Halland, måste..
Framme i Malmö var det ut o ge sig i kast med denna fina stad. Vi gick o vi gick, gata upp o gata ned. På Södra promenaden "träffade" vi på självaste Gösta Ekman som stod o begrundade roddarna i kanalen. Vi passade på att köpa med lite fika på Bondens marknad som vi njöt av, sittandes på en bänk.


Inte så lätt att se kanske vem det är på bilden men herr Ekman gjorde inte så mycket väsen av sig heller.  Han var som huggen i sten..fast i metall av någon sort, tror jag.
Lördagskvällen tillbringades i Malmö, trots att Köpenhamn lockade..vi hittade en liten restaurang som serverade en supergod viltburgare med Västerbotten o svampkräm..mumma! Den lätt rosa löken ovanpå var syltad lök..mm! Två! klyftor potatis serverades till men Idaho är rätt stor så jag behövde inte mer.


När vi är ute på vift så blir det mycket äta o dricka gott men så knallar vi också rätt mycket, kanske går det lite mer jämnt upp...

1 kommentar:

  1. Man SKA äta och dricka gott när man är ute på vift, tycker jag. Oftast knallar man ju, som du skriver, väldigt mycket och även om man inte gör det så är det ju så härligt att lyxa till det lite när man är borta!
    Kramar!

    SvaraRadera