fredag 23 november 2012

Kolla, kolla av fina Odd me fick jag denna, följt av en räcka frågor. Nomineringen lyder som följer: 

En härlig tjej som nästan bor på min gata och skriver om det här med att flytta till stan, inredning och annat som följer med en flytt (och lite till).
 Nedan finns mina svar..

Drömresa? 
Oj, här är det inte frågan om EN resa, jag vill resa till alla de ställen jag ännu inte varit ;) Måste jag välja ett resmål får det nog bli Indien, tänk att få yoga på stranden i soluppgången..

Favoritsysselsättning? 
Umgås med familj o vänner

Hur många gånger går du in på Facebook per dag? 
Oj en samvetsfråga..jag går aldrig ur men kollar sällan på dagen, däremot finns min lilla mac i knät hela kvällen

Vad önskar du dig i julklapp? 
Träningsmotivation, tänk om det vore så enkelt att man kunde få det i ett paket o så..funkade det bara ;)

Favoritmat på julbordet? 
Hmm, jag är inte vegetarian men gillar att ha mycket sallader på julbordet, här hemma måste vi ha bla färsk grönkålssallad med äpplen o senap. Dessutom MÅSTE det finnas hembakt tunnbröd.

Drömyrke?
Som liten pytt ville jag bli arkeolog, senare fotbolls/friidrotts/basket-proffs
Senare tyckte jag att patolog vore intressant (o det långt, långt innan alla krimtekniska serier på tv. Bagare eller florist skulle jag kunnat tänka mig.

 Favorittidning/magasin?
Lantliv läser jag gärna, fast barnen tycker att jag får väl byta ut den nu när vi faktiskt bor i stan. Elle Mat&Vin är en annan favorit, man är säkert lite yrkesskadad.

Favoritplats i Sverige? 
Vid havet

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? 
Allt ovanstående o lite till, dock inte sushi

Favoritdesigner?
Jag gillar mer o mer svenska/nordiska märken, några av dem är Hunky Dory, OddMolly, Hope

Din Favoritbok/författare? 
Här går inte heller att välja, periodvis läser jag extremt mycket, kanske en bok/dagen om jag har semester o befinner mig på stranden. När jag var liten var jag brunast på ryggen eftersom jag låg på magen o läste, nu försöker jag vända på mig emellanåt ;)

Din älsklingslåt/band/artist?
Just nu lyssnar jag mycket på Mando Diao  o Fibes o fibes. Annars blandat som Sting, Annie Lennox. Melody Gardot, BoKasper med många många fler, musik har alltid varit otroligt viktigt!

Sedan var det ju det här med att skicka vidare awarden hmm, risk för rundgång så jag nöjer mig med att läsa era svar o tackar alla för att ni så generöst bjuder på er själva o ert liv <3


2 kommentarer:

  1. hihi,,,där fick man vet lite :)
    å missa nu inte......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Jäteroligt att läsa dina svar :) och det var så roligt att ge den till dig! Kram

    SvaraRadera