lördag 1 december 2012

Lördagsmorgon


Cyklamen är en av mina favoritblomster så här års, de är som en påse karameller, söta o fina. Men här i vår lilla lägenhet trivs de inte alls..jag gullar med dem o vet hur man skall sköta om dem men de blir deppade ändå. Riktigt trist! Jag får nöja mig med annat i stället o just nu finns både smågranar- köpta o tallgrenar tillsammans med någon julstjärna, hyacinter o så amaryllis så klart. Vi har ju 1:a advent i morgon o den här tiden njuter jag av..Egentligen skulle man varit eldig o njutit i kapp sig med tiden också men det får skjutas på framtiden..man skall jobba i rätt många år till..

Jag har ju en operation att se fram emot o trodde att de försöker säkert få in mig innan jul för då säger andra nej. Men hittills har jag inget hört så det blir att vänta till våren kanske. Strunt samma, det kommer när det kommer o jag får ta en dag i sänder. Nervöst blir det.

Lördag i dag, jag vaknade redan vid halvfyra o hade inte riktigt kläm på om det var fredag eller inte..Tankarna snurrade i gång o sedan var det omöjligt att somna om. Så här sitter jag med datorn i knät o funderar på hur trött jag kommer att vara tidigt i kväll o se det går inte eftersom vi har kompisar här då, får se till att få in en lur mitt på dagen i stället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar