lördag 15 december 2012

Nästan som man skäms..

..eller varför då egentligen? För att jag inte hunnit, för att jag inte har haft ork? Det kan man ju inte skämmas för, eller hur? Att skriva i denna lilla blygsamma blogg skulle vara ett andningshål o så långt- så bra. Men..den får aldrig bli ett måste. Sedan senaste inlägget har det varit jobb, ett ibland motigt sådant, såpass motigt att det också blev en ivägslängd ansökan o en intervju på det. Nu tror jag mig inte säga ja till det OM jag skulle få erbjudandet men tankeprocessen har börjat. O det är nyttigt, jag kan göra något åt saken själv, jag har kontrollen över MITT liv. Har också fått en kallelse till ytterligare en operation av handen så egentligen skall jag väl vänta in den o se hur det går men vänta, nej- det har jag redan gjort, alldeles för länge.
Jag funderar på det där..hur kommer det sig att man, vid en viss ålder eller kanske i en viss period av livet börjar fundera på förändring av olika slag? Man är inte ensam om det heller. Vänner runt omkring flyttar, skaffar hund, byter jobb eller skiljer sig. Visst tillhör vi dem också som står någonstans i mitten o funderar på nästa steg. Gubben behåller jag o hunden får vänta till senare i livet. Men flytten o jobbsökeri: check!

I dag skall jag behandla mig själv väl tänkte jag. Först god frukost o lite fix. Under förmiddagen kommer Magda, en fin vän som både har stort öra o gott hjärta- lite balsam åt mig som färdas på ojämna vägar just nu. Jag hoppas kunna ge henne tillbaka av samma slag förstås, det är ju så vänner fungerar.. Senare i kväll blir det myskalas hos min syster, hon har fyllt år o skall förstås ha fint paket.
Det snöar för fullt utanför mitt fönster o jag skall tända lite ljus o dricka kaffe nu innan lördagen börjar.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar