onsdag 19 december 2012

Trött, tröttare, tröttast...

Idag har jag befunnit mig på första parkett. Till vad? Ja, ett skådespel på gatan. O inte ett komiskt ett utan tragiskt. Massor av ungdomar, varav en hel del tyckte det var nödvändigt att maskera sig. Som mest 200 st i vårt gathörne. I det läget är man glad att man inte bor i gatuplan..Orsaken för den som inte vet är att gårdagen bar med sig något av ett upplopp i staden, utanför en gymnasieskola samlades massa folk o stundtals var det hätsk stämning. Någon, troligare några hade hängt ut unga tjejer o killar på nätet med både bild o text.  Ett vidrigt tilltag! Det här har knappast gått någon förbi o idag samlades man alltså utanför en annan skola. Det syntes så tydligt att där inte bara var gymnasieelever, det syntes också att det inte bara var folk som hörde till just denna skola. Nej både betydligt äldre ungdomar/vuxna o också "tillresta" från andra delar av stan. För nog skulle det vara spännande om något händer? Polis, helikoptrar, piket bilar, hästar, ja allt var på plats. Under hela dagen höll de på, jag hade inte minsta lust att gå ut o hamna mitt i detta utan höll mig inne. Vid flera tillfällen kändes det hotfullt o ett par ingripande blev det också. Smällare kastades o folk tjöt. Skall det vara så här? Det är inte acceptabelt att utsätta någon för att bli uthängd o till allmän beskådan, det är inte heller acceptabelt att "ta saken i egna händer" o driva runt gator o torg för att dra igång massa skit. Jag blir så jäkla arg..

2 kommentarer:

  1. Inte särskilt konstruktivt sätt att visa missnöje på, kan man tycka. Läskigt att ha det alldeles utanför lägenheten...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Om nu alla de där 200 som trängdes här utanför o sprang fram o tillbaka åtminstone hade visat missnöjet på manifestationen dagen efter...då hade jag förstått, nu är det mest tröttsamt med folk som lystet väntar på bråk..
    Kramar lika stort tillbaka!

    SvaraRadera