torsdag 11 april 2013

Äckelkräk

Äckelkräk finns det gott om..Igår vaknade jag till en dags arbete med att försöka finna ut vad som hänt med min mail. Tidigt på morgonen fick jag först ett sms från en kompis att mitt konto nog var hackat, sedan fortsatte meddelanden på facebook komma, likaså telefonsamtal. Folk som undrade vart jag var, om det var jag som skickat ut ett mail från England där "jag" beskrev hur jag blivit bestulen på min handväska med pengar o biljetter i. En fråga om ett lån o önskan om ett snabbt svar.
Jag fick byta lösenord på mitt konto ett par gånger, ringa sonen som fick komma o försöka hitta vad som hänt. En adress till USA hittade vi inne i kontot o en ändring på min adress men med en bokstav mitt i som enda ändring. Om någon av mina kontakter då svarade på fejkmailet gick inte deras svar till mig utan till den som fanns på den påhittade/ändrade adressen.. Usch vad ledsen jag var under dagen. Hela kontaktboken borta, alla mina mail..hela mailkontot tömt.
Under eftermiddagen ringde också min högsta chef o talade om att de polisanmäler hädelsen. Lika bra det kanske o jag hoppas bara att ingen får bekymmer pga av den här soppan. Lösenordet byttes igen efter att vi tagit bort hans adress o min ändrade adressen ändrades tillbaka. Jag hoppas att detta räcker o att personen ägnar sig åt annat istället.

2 kommentarer:

  1. Nä fy fan! Vet inte vad jag ska skriva mer, men det känns som att fy fan talar för sig självt.
    Stora styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Vidrigt! Man känner sig utlämnad...förhoppningsvis är det stoppat. Kram till er båda =)

    SvaraRadera