lördag 24 augusti 2013

5 o 2 blir sju

Jodå, jag har också ramlat dit för den där 5:2 dieten...Hittills har det fungerat oerhört bra men så är jag bara inne på tredje veckan ännu. Jag har haft samma "faste-dagar" o kanske kan det fungera som rutin. Denna vecka skall det bli kvällsjobb med buffé så då tog jag den där fastedagen i går. Nu skulle man ju inte kalla det för att fasta..för det har jag gjort förut komplett med grönsaksjuice, huvudvärk o hela kittet. Det här innebär, för mig, att inte äta mellan sista målet söndag eller onsdag och nästa dags lunch. Man sover ju bort en stor del av tiden o även om jag har ett fysiskt arbete så klarar jag mig på vatten, vatten, vatten o kaffe. När jag väl äter så blir det grönsaker o ägg eller några quornbitar, kycklingbitar, lax eller liknande. Enkelt o smidigt.. På kvällen upprepar jag konceptet..lite kyckling eller en omelett o så grönsaker. Nu får jag väl erkänna det jag slarvar med..jag kaloriräknar inte salladen..utan håller koll på vad proteinet ger i kcal o så fyller jag på med grönsaker. Som sagt...det har funkat.
Änu märker jag inte av några jätteproblem däremot har jag nu en glad mage som inte knorrar o tvärstrejkar..o bara det är en enorm förbättring. Drygt två kilo har försvunnit o glad för det är ju jag som gärna vill tappa fler. Måndag är min nästa fastedag o också min första arbetsdag på nytt ställe. Får se om det är en bra kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar