onsdag 29 oktober 2014

Nya, nåja ganska nya, kokböcker

För mig är de nya men det är inte så att jag legat på låset när de kom ut direkt. I allafall..två kvinnor, himla sköna sådana med varsin bok- den ena förknippar jag med mat, mat o mera mat, stort leende o glädje o så skön stil dessutom.

Tinas Helg

Den här boken är indelad i fredag, lördag o söndag..o mycket riktigt konstaterar hon att fredagen orkar man kanske inte slå på jättestort utan det viktigaste att göra något lätt, gott 
o snabbt skall det gå, innan man svimmar i soffan..
Lördag däremot kan man gott ta till storsläggan i både mat o klädsel ;) Trerätters minsann..
Söndag: tid för  umgås med familj o vänner eller att kurera en baksmälla ;)

Jill Johnsons Country Cooking


 Jill, ja vad säger man..musik, country på bästa sätt o sedan mat på det, go, opretantiös mat med mycket känsla..Vill nästan prova allt på en gång. Längst bak i boken hittar man också en cd med Country Jam ;) Lyssnar extra många gånger på Love hurts


Efter bläddrande o dreglande funderar jag på vad mina egna ledsna bananer, en vilsen majrova, ett äpple o lite div. kål skall bli?! 



2 kommentarer:

  1. Ohhhh....I´m late....
    Your books look yummy! and the etagere (?) looks so lovely!
    and hurray! I´ve ssen the candle holders!
    kram
    Smilla

    SvaraRadera
  2. Lol and oops Smilla..without candles! I took them (on the run) the day before with me to work =) The country cook book will some in good use tomorrow when we celebrate the son. Kram!

    SvaraRadera